Regulamin sklepu internetowego eurokoszyk.pl
§ 1 Postanowienia ogólneNiniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Annę Rusiłowicz prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą ZOOMAX HURTOWNIA ZOOLOGICZNA ANNA RUSIŁOWICZ z siedzibą w Białymstoku za pośrednictwem sklepu internetowego eurokoszyk.pl oraz określa zasady i warunki świadczenia przez Annę Rusiłowicz prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą ZOOMAX HURTOWNIA ZOOLOGICZNA ANNA RUSIŁOWICZ z siedzibą w Białymstoku usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
Niniejszy regulamin skierowany jest zarówno do Klientów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu internetowego oraz określa zasady korzystania z ww. sklepu i określa tryb zawierania umów sprzedaży z Klientem lub Przedsiębiorcą na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego.
§ 2 Definicje
- Sprzedawca oznacza Annę Rusiłowicz prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą ZOOMAX HURTOWNIA ZOOLOGICZNA ANNA RUSIŁOWICZ z siedzibą w Białymstoku, ul. Wschodnia 3, 15-158 Białystok, NIP: 9661353220, REGON: 052143495, wpisaną do rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonego przez Ministra Gospodarki, będącego jednocześnie właścicielem Sklepu.
- Klient oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną i z którym zawierana jest Umowa sprzedaży.
- Konsument oznacza osobę fizyczną dokonującą z Przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sklep oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie eurokoszyk.pl.
- Regulamin oznacza niniejszy regulamin Sklepu działającego w domenie eurokoszyk.pl.
- Umowa sprzedaży oznacza umowę sprzedaży Produktu zawieraną lub zawartą między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu na zasadach określonych w Regulaminie.
- Konto oznacza, indywidualny dla każdego Klienta, panel znajdujący się w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Login oznacza, indywidualny dla każdego klienta, identyfikator składający się z ciągu znaków niezbędny do założenia Konta podczas procesu rejestracji.
- Hasło oznacza, indywidualny dla każdego klienta, ciąg znaków niezbędny do zabezpieczenia dostępu do Konta.
- Koszyk oznacza element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty które wybrał do zakupu, oraz gdzie może on dowolnie ustalać wielkość swojego Zamówienia.
- Produkt oznacza towar lub usługę, którą jest przedmiotem Umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem.
- Rejestracja oznacza czynność dokonaną przez Klienta w sposób określony w Regulaminie, wymaganą do korzystania ze wszystkich funkcjonalności Sklepu w tym zawarcia Umowy Sprzedaży.
Do obsługi sklepu po stronie Klienta niezbędne są:
- Urządzenie tj, komputer, telefon lub tablet z dostępem do Internetu i zainstalowaną przeglądarką internetową np, Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox, Microsoft Edge itd.
- Włączona obsługa plików cookies (ciasteczka).
- Zainstalowany program Adobe Flash Player.
- Posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej e-mail.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności i nie gwarantuje prawidłowego działania Strony oraz wszystkich jej funkcji, jeżeli któryś z ww. punktów regulaminu nie został spełniony przez Klienta.
- Klient może porozumieć się ze Sprzedającym poprzez:
- Pocztę e-mail Sprzedawcy, tj sklep@eurokoszyk.pl
- Numer telefonu do Sprzedawcy, tj 085 67 55 155
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby jak najszybciej odpowiedzieć na zapytania wysłane przez Klienta drogą e-mailową.
- Telefon podany w §4 Regulaminu obsługiwany jest przez Sprzedawcę od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.
- Sprzedawca nie gwarantuje obsługi infolinii telefonicznej w innych dniach i godzinach niż tych podanych w pkt 3.
- Kontakt ze Sklepem drogą e-mail jest nieodpłatny. Koszty kontaktu ze Sklepem drogą telefoniczną ponosi Klient, a opłaty naliczane są zgodnie z cennikiem jego operatora.
- Utworzenie oraz posiadanie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Aby utworzyć Konto w Sklepie Klient musi:
- Podać swoje prawdziwe imię, nazwisko, pełny adres zamieszkania i/lub adres do wysyłki, adres poczty e-mail.
- Potwierdzić założenie konta poprzez link, który zostanie wysłany do niego drogą e-mail.
- Zaakceptować niniejszy Regulamin oraz Politykę Prywatności (dostępnej w odpowiedniej zakładce na Stronie).
- Klient ma możliwość w każdym momencie, bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek opłat, zmienić dane swojego Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie.
- Zamówienie składane przez klienta są przyjmowane na stronie Sklepu internetowego.
- Zamówienie złożone na stronie Sklepu jest nieodpłatne.
- Do złożenia Zamówienie na stronie Sklepu nie jest wymagane posiadania Konta.
- Zamówienie zostaje uznane jako przyjęte do realizacji w sytuacji, kiedy Klient poprawnie wypełni Formularz zamówienia, czyli:
- Wybierze Produkt będącym podmiotem zamówienia i doda go do Koszyka.
- Jeżeli Klient nie posiada Konta w Sklepie, poda w formularzu niezbędne dane osobowe, tj imię, nazwisko, pełny adres (ulicę, numer domu / lokalu, kod pocztowy, miejscowość) oraz, w razie konieczności, dane do faktury
- Zatwierdzi wybraną przez siebie metodę dostawy oraz wybierze interesującą go metodę płatności.
- Potwierdzi zamówienie, klikając przycisk “Zamawiam i płacę” znajdujący się na stronie finalizacji Zamówienia.
- Po poprawnym złożeniu Zamówienia na stronie Sklepu Klient otrzyma drogą mailową informację potwierdzającą przyjęcie Zamówienia.
- Zamówienia są obsługiwane w dniach pracy sklepu, tj od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00. Sklep nie gwarantuje obsługi zamówień w innych dniach oraz godzinach.
- Informacje podane na Stronie są wiążące do zawarcia transakcji.
- Kupując Produkty w Sklepie Klient może skorzystać z następujących metod dostawy:
- Przesyłka kurierska DPD
- Przesyłka kurierska DPD za pobraniem.
- Klient ma do możliwości następujące rodzaje płatności
- Płatność przelewem tradycyjnym na konto Sprzedawcy
- Płatność poprzez serwis PayU.
- Płatność pobraniowa u kuriera.
- Więcej szczegółów dotyczących metod dostawy oraz płatności z nimi związanych znajdują się w zakładce “Dostawa i płatności” znajdującej się na stronie Sklepu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu sklepu spowodowane przez celowe, niedozwolone działanie osób trzecich.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość umieszczenia w opisach Produktów dodatkowych informacji (np, obostrzeń spowodowanych względami prawnymi) mogących mieć wpływ na sposób zawarcia umomy sprzedaży z Klientem.
- Przeglądanie produktów w Sklepie nie wymaga posiadania konta.
- Wszystkie ceny widniejące w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Na ostateczną kwotę zamówienia wliczają się:
- cena za Produkt nabyty w sklepie
- ewentualne koszty dostawy (wszystkie informacje o dostawach widnieją w zakładce "Dostawa i płatności" dostępnej w stopce Strony)
- Zawarcie umowy sprzedaży następuje po złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą formularza zamówienia w Sklepie zgodnie z §6 regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia przez Klienta Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie i przyjęcie do realizacji oraz wysyła na podany przez Klienta w momencie złożenia Zamówienia adres e-mail niezbędne informację świadczące o zawarciu Umowy Sprzedaży.
- W przypadku wyboru przed Klienta płatności przelewem tradycyjnym:
- Zamówienie zostaje przyjęte do realizacji w momencie uiszczenia opłaty przez Klienta i zaksięgowania go na koncie u Sprzedawcy
- Jeżeli w ciągu 14 dni kalendarzowych od złożenia zamówienia opłata nie zostanie zaksięgowana na koncie bankowym Sprzedawcy Zamówienie zostaje anulowane.
- W przypadku prawidłowego zaksięgowania całej opłaty na koncie bankowym Sprzedawcy zoobowiązuje się on do niezwłocznego rozpoczęcia procesu wysyłki zamówionego przez Klienta Produktu na adres podany przez niego w Formularzu zamówienia.
- Wysyłka Produktów następuje w terminie 1-3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy i dostarczana jest ona kurierem DPD.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem:
- Zamówienie zostaje przyjęte do realizacji niezwłocznie, a wysyłka zamówionych Produktów następuje w terminie 1-3 dni roboczych od momentu przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
- Paczka jest dostarczona przez kuriera DPD na adres podany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
- Klient zoobowiązany jest uiścić opłatę za wykonanie Umowy Sprzedaży u kuriera podczas dostarczenia paczki. Klient ma prawo odmówić przyjęcia paczki w przypadkach opisanych w §10 regulaminu.
- W przypadku braku opłaty za Produkty nabyte w Sklepie Umowa Sprzedaży zostaje zerwana a Produkty są dostarczane kurierem DPD spowrotem do Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do opóźnienia wysyłki Produktów w wyjątkowych przypadkach. Sprzedawca zoobowiązuje sie rozwiązać ww. problemy w terminie natychmiastowym.
- Klient ma możliwość sprawdzenia stanu zamawianego Produktu bezpośrednio u kuriera podczas dostawy w ramach Umowy Sprzedaży.
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy w przeciągu 14 dni bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Ww. termin rozpoczyna się od dostarczenia zamawiawiego Produktu do rąk Konsumenta.
- Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w terminie podanym w punkcie 1.
- Oświadczenie może być wysłane tradycyjną pocztą lub na adres e-mail Sklepu tj. sklep@eurokoszyk.pl. W tym drugim przypadku Konsument zoobowiązany jest do wysłania skanu dokumentu z wypełnionymi wszystkimi niezbędnymi danymi.
- Skutkami odstąpienia od Umowy Sprzedaży są:
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległośc uważa się ową Umowę Sprzedaży za nieważną.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca zoobowiązuje w ciągu 14 dni roboczych od otrzymania oświadczenia zwrócić Konsumentowi wszelkie koszta tj. płatność na Produkty zakupione w Sklepie oraz ewentualne koszty dostawy Pruduktu do Konsumenta zależne od wybranej przez niego metodzie dostawy. O sposobie zwrotu ww. kosztów decyduje Konsument o ile nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami.
- Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania od Konsumenta zwracanego przez niego Produktu.
- Konsument jest zoobowiązany do dołączenia do przesyłki zwrotnej dokumentu potwierdzającego zawarcie Umowy Sprzedaży między nim a Sprzedawcą.
- Koszty transportu Produktu od Konsumenta do Sprzedawcy ponosi ten pierwszy
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny nie przysługuje Konsumentowi w przypadku gdy:
- Jeżeli Przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Produktami.
- Umową Sprzedażową objęte są Produkty dostępne do nabycia w Sklepie.
- Sprzedawca jest zoobowiązany dostarczyć do Klienta Produkt wolny od wszelkich wad.
- Sprzedawca ustosunkuję się do przedstawionej reklamacji Klienta w przeciągu 14 dni roboczych od daty złożenia reklamacji.
- Cały przebieg procesu reklamacyjnego i wszystkie niezbędne warunki, które Klient musi spełnić by reklamacja została rozpatrzona pozytywnie znajdują się w zakładce "Reklamacja i zwroty" znajdującej się w stopce Strony.
- Wszystkie niezbędne informacje dotyczące danych osobowych Klientów przechowywanych w Sklepie oraz szczegóły związane z polityką prywatności zamieszczone są w zakładce "Polityka prywatności" znajdującej się w stopce Strony.
- Wszystkie Umowy Sprzedaży zawarte w Sklepie są zawierane w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian zapisu w niniejszym Regulaminie z ważnych przyczyn tj. zmiany przepisów praca, zmiany sposobów dostawy lub płatności, zmiany w realizacji odstąpień od Umowy Sprzedaży; w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień Regulaminu
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.